La coordinació, una tasca clau en l’elaboració de projectes

El treball en l’àmbit de l’elaboració de projectes de posada en valor del patrimoni comporta una comunicació constant entre els agents implicats per tal que el projecte prengui la forma que institucions, empreses i particulars desitgen. La posada en comú d’objectius, opinions, valoracions, etcètera és molt positiva ja que potencia la creativitat i l’adequació dels continguts. Reunió rera reunió s’apropen posicions i es poleix un projecte que, a mida que avança el procés de creació, s’adapta més a les necessitats específiques.

Ara bé, la meva experiència m’ha dut a trobar-me, sovint, en situacions en les quals el projecte queda enrocat per una manca de definició d’objectius, per una mala comunicació o perquè constantmentes torna enrere, desfent la feina realitzada i malmetent recursos. En general tinc la sensació que el meu àmbit de treball té una vessant vocacional molt important i com a tal, és una feina vista des de fora com un entreteniment. Contràriament, un problema de coordinació i/o comunicació generalment comporta grans despeses en personal, material i temps. És en aquest sentit que voldria reivindicar la tasca de coordinació i producció d’un projecte.

En primer lloc l’elaboració d’un breu resum del projecte i la definició clara dels objectius que cal aconseguir són eines molt útils per tal de saber quina és la fita que ens marquem en l’elaboració el projecte. Establerts aquests termes cal insistir en la necessitat d’arribar a acords cada fase per tal d’evitar tornar a enrera a debatir conceptes o processos que ja hem consensuat abans. Si és possible deixar constància per escrits aquests acords, molt millor. I és que el constant tornar enrera per canviar coses que ja havien estat fixades és una de les principals pèrdues de recursos que he trobat en alguns projectes en què he participat.

Finalment reivindicar la tasca de coordinació que comporta un projecte. Qualsevol projecte de posada en valor patrimonial és un treball en equip que comporta molts professionals; una bona tasca de planificació prèvia i coordinació esdevé clau per a què tothom treballi coordinadament. Aquesta tasca disposa de diverses eines de treball. Algunes ja han estat comentades en aquesta entrada, d’altres les comentarem en futurs posts: el cronograma, les graelles de producció, etcètera.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s