I Google, com comentaria un quadre?

Fa uns dies parlava amb uns companys com la tecnologia canvia el nostre entorn. Podríem dir que els canvis són a moltes escales; des de facilitar-nos el dia a dia a intoxicar-nos amb un excés d’informació (la coneguda infoxicació). Si us haig de ser sincer, moltes vegades m’he trobat classificant les coses mitjançant paraules clau, tal i com ho fa Google.

Google és un cercador que, mitjançant uns potents robots, spiders, llegeix el continguts dels webs i els adjudica un seguit de paraules clau, etiquetes, que els defineixen així com un valor mitjançant algoritmes secrets. Quan es realitza una cerca a Google, aquest consulta la seva base de dades mitjançant aquestes paraules clau que cataloguen totes i cadascun dels webs existents i els ordena segons el valor que els ha donat. Les paraules i el valor que les hi adjudica depèn dels continguts que han introduït els autors i la interacció que n’han fet els usuaris.

I Google, com ens ajudaria a visitar un museu? Doncs segurament seria una activitat força interessant la possibilitat que els usuaris d’un museu poguessin atorgar paraules clau a una peça segons els continguts que els aporta. Realitzada aquesta feina es podrien ordenar les peces segons un criteri predefinit que donés un pes específic a determinats valors com per exemple, la repetició d’una mateixa paraula per definir l’objecte per diversos usuaris.

Podeu trobar més informació del model de negoci de Google així com unes quantes pistes sobre la seva aplicació en mil i un aspectes al llibre Y Google, ¿cómo lo haría? de Jeff Jarvis publicat per grup Planeta.

Advertisements

2 thoughts on “I Google, com comentaria un quadre?

  1. Molt bona reflexió, Vàngelis! Llegint el post m’ha vingut al cap una iniciativa museística on s’animava als usuaris a etiquetar les obres d’art d’un museu. No recordo exactament quin museu, però era nord-americà, i no fa gaire temps. Seguiré fent memòria, però en tot cas la idea que exposes pot ser un molt bon camí a recórrer, especialment per als museus d’art!

    • És molt probable que ja s’hagi fet una iniciativa similar. Es tracta de transportar al museu el model de negoci de Google. Es podria fer, segur, amb un munt d’altres models però aquest em sembla molt interessant per la seva vessant de participació i “feed-back” dels visitants. El museu en podria treure molta informació! Independentment de la temàtica de la institució.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s