Micromecenatge i inversió tradicional

Darrerament haureu vist que tinc una mica abandonada la publicació de contingut al blog ja que la meva participació en altres plataformes em tenen absorbit. Avui, precisament, us porto una de les meves col·laboracions amb Daniel Zapater a la revista digital Núvol perquè arran d’una entrevista, Joan Sala, cofundador de Verkami, va sorgir una reflexió interessant:

“A Catalunya es mouen diners en plataformes de micromecenatge, però són pocs en relació al que s’hauria moure. Les plataformes de crowdfunding són propostes interessants per arrencar projectes petits, més alternatius i ben definits. Però no  creiem que solucioni la precarietat pressupostària d’una institució: el crowdfunding no pot substituir el finançament d’altres fonts tradicionals, només complementar-lo..”

Fotografia de Daniel Zapater

I és que en els últims mesos han sorgit multitud de propostes entorn el finançament de projectes patrimonials mitjançant les plataformes de micromecenatge. Un dels exemples més recents és el cas de la restauració dels murals de la Capella de Sant Miquel que va comentar el Martí Casas amb gran encert al seu blog Embadalits. Sorprèn com en la tessitura actual diverses administracions han vist en les plataformes com Verkami la  suposada solució a les necessitats de finançament, fins i tot delegant en elles la inversió que fins el moment havia estat aportada per l’administració com si es tractés d’una fórmula màgica d’obtenció de recursos.

Tal i com ens deia en Joan Sala, les plataformes de crowdfunding són una altra cosa: un petit ajut, implicació, participació i difusió d’un projecte d’arrel cultural, coneixement dels creadors i els usuaris de les propostes però no la substitució d’una inversió per altres vies.

Advertisements

2 thoughts on “Micromecenatge i inversió tradicional

  1. T’agraeixo molt que esmentis el tema del crowdfounding. Crec que durant uns mesos s’ha cregut massa confiadament en que seria una solució total a les retallades pressupostaries. En el fons, mai ha passat de ser un factor complementari en el finançament d’una iniciativa, sovint desesperada i poc organitzada. Sense un estudi de màrketing, de mercat, de públic, de comunicació, l’aposta per un fundraising potent… sense tot això, el crowdfounding únicament equival a passar la gorra i demanar voluntat.
    Molts ánims i fins aviat 😉

    • Gràcies pel comentari. Aquesta és precisament la reflexió que ens en feien els gestors de Verkami: les plataformes de crowdfunding són plataformes de difusió i participació de projectes, no una plataforma on posar el barret i esperar rebre els diners que no vénen d’altres llocs. I en tot cas, el finançament que se’n pot rebre és un complement, no un substitut.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s