Sis mesos de paisatges culturals

Avui Paisatges Culturals compleix sis mesos així que crec que és hora de fer-ne una valoració. A més, tractaré de fer una anàlisi periòdica per a poder difondre el progrés d’aquest blog. El plantejament inical es fonamentava en dos objectius principals:

  • Posar en clar les meves idees relatives al patrimoni mitjançant la redacció de textos.
  • Aprendre de l’àmbit web 2.0. mitjançant la pràctica.

Són objectius molt genèrics i poc concrets. La primera crítica que em faig és la manca de concreció dels objectius que em vaig proposar i, en conseqüència, la difícil quantificació de l ‘èxit o fracàs de la proposta.Tot i que puc considerar que he aconseguit complir-los i que m’han aportat nous coneixements i experiències, en no ser concrets, no puc establir en quina mesura ho he aconseguit.

PERÒ QUÈ ÉS AIXÒ DEL PATRIMONI NATURAL?

Un dels dubtes més grans que tenia al principi era la plasmació de la idea de patrimoni natural. Com a biòleg entenia que un element natural podia tenir un valor, però la seva definició no m’era equiparable al valor d’un objecte patrimonial de l’àmbit cultural. Em semblava artificial. De la conversa amb altres activistes del patrimoni dels més variats sectors, va arribar el concepte de paisatge. És un concepte que m’ha aportat moltes respostes a la pregunta inicial així com a un altre petit malestar que tenia: la idea holística del concepte de patrimoni.

COM RESPONEN LES TIC A LES NECESSITATS DE DIFUSIÓ DEL PATRIMONI?

En els darrers mesos he pogut analitzar diverses actuacions respecte al patrimoni duta a terme mitjançant noves tecnologies. Fins i tot he pogut posar en pràctica algun que altre petit projecte, tot i que la casuística personal m’ha dificultat una dedicació exclusiva. Cal millorar l’observació i l’anàlisi de les diverses possibilitats que ens ofereixen les TIC però espero poder disfrutar aviat de més oportunitats i temps per observar i analitzar projectes duts a terme. Tot i així he pogut participar en converses en altres plataformes.

COM FAN CANVIAR LA NOSTRA ACTITUT L’ACTIVITAT DELS NOSTRES LECTORS?

La plataforma WordPress m’ha ofert una informació molt interessant: què cercava la gent a Google quan m’ha trobat? Què ha llegit del que dic? Quan ho ha llegit? Des de quina plataforma ha arribat?. WordPress ofereix un petit analitzador de visites i paraules per a les que has aparegut a les cerques de Google.

La combinació de les respostes a aquestes i altres preguntes ha donat lloc a petites variacions dels textos que incloïa en el blog. Si bé en un principi pensava en redactar textos per aclarir els meus conceptes, t’adones que si et llegeixen es pot establir un diàleg. Però en tot cas, mai es dialogarà sobre un tema que no interessa a ningú. Les aplicacions 2.0. permeten saber molt del nostre públic i ens permet enfocar el nostre discurs cap als termes que poden fomentar el diàleg.

Certament Paisatges Culturals no disposa d’un gran tràfic. En aquest sentit, es reben una mitja d’unes cinc visites diàries, amb pics puntuals en funció dels esdeveniments culturals que es duen a terme al nostre entorn més proper (inauguracions de centres patrimonials, tallers, cursos, etcètera). Poc a poc he tractat d’adequar-me al que m’ha semblat que aportava més interès en funció de l’anàlisi de les visites que he anat rebent. En aquest sentit, doncs, podem veure com les plataformes virtuals no poden oblidar que es desenvolupen en un món real amb el qual no cal perdre el contacte.

Anuncis

Deixa un comentari

